“Nooit meer, nooit meer” zeiden ze…

Maar ze liegen.
Ze liegen allemaal.
Hypocrieten.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op “Nooit meer, nooit meer” zeiden ze…

  1. Zo waar en vechten doet men nog steeds. Wat wordt er eigenlijk herdacht, in dat kleine landje van ons?????????????

    • kat zegt:

      Goeie vraag!!! Het is gewoon een gewoonte geworden, net als Sinterklaas, ze weten helemaal niks van de Tweede Wereldoorlog, laat staan van de Eerste. En ze vertellen der nooit bij hoe slecht wij Nederlanders de Joden behandeld hebben die de oorlog overleefd hebben, die uit de kampen terugkwamen, laten we dat eens herdenken….

  2. kat zegt:

    En omdat ik niet meer kan linken in blogs, hierbij wat onder het woordje “Hypocrieten” had moeten staan:

    https://katskleuren.wordpress.com/2015/01/12/ze-hadden-de-joden-beieren-moeten-geven/

  3. Treffend. Het zal bij mij nooit een gewoonte worden. Er zou niets herdacht moeten worden…maar zo zit het niet. Bijna elke generatie opnieuw herhalen wij de acties en reacties van onze voorouders…
    We mogen als eerste bedenken hoe het komt dat de berg slachtoffers nog altijd ieder jaar hoger wordt ūüôĀ

    • kat zegt:

      Dat blijft toch wel de Vraag der Vragen h√®? Ik snap er helemaal geen moer van. Mannen knokken blijkbaar graag, je ziet het overal in terug: “Ik ben beter dan jij! Knal!” En die games die ze spelen, en de films die ze kijken, mannen vinden oorlog gewoon leuk. Vrees ik.

      • Mannen zijn ook gericht op ‘winnen’
        Ik weet niet waar het vandaan komt. Ik heb een man gemaakt, mijn zoon, maar ik snap niet precies hoe het werkt bij De Man. Gelukkig kwam hij pas (hij is 6 jaar) onthutst thuis uit school dat een meisje hem had geslagen. Hij wist niet hoe hij het had, want slaan bestaat eenvoudigweg bij ons niet. Hij had niet teruggeslagen. Hij begreep het gewoon niet. Dat vind ik een hoopvol teken. Heb hem uitgelegd dat sommige andere mensen uit onmacht slaan. Maar dat hij beter wegen zal leren om met macht en onmacht om te gaan. Want slaan, slaat nergens op…

        • kat zegt:

          Ja, klopt, leuk gezegd! Dat voetbalgedoe, dat fanatisme, gorilla’s die op hun borst trommelen, voor mij hoeft dat echt niet hoor… Maar het zal wel “natuurlijk” zijn of zo, helaas zijn ze ook nogal snel beledigd, kwetsbare ego’s en dan gaan ze zomaar ineens met bommen gooien…
          Ik denk ook weleens: zou Hitler ook een vertederend klein manneke zijn geweest..??

Geef een reactie

