Vrijemarktkapitalismerotzooi (6)

Of: de duurzaamheidsleugen continues…

Drie voorbeelden deze keer, maar de lijst is eindeloos en blijft groeien.

Ik begin met het schuursponsje.
Ooit vond ik het schuursponsje een geweldige uitvinding.
Lekker handig, lekker snel, overal voor te gebruiken, ideaal.
Geen klagen.
Maar nu.
De schuursponsjes op de foto heb ik beide een half uur in gebruik gehad.
Ik heb een oude radiator met schuurmiddel ontdaan van bouwvuil en rookaanslag.
En vrijwel direct liet de schuurlaag los van de sponsjes.
Met een beetje gepiel toch maar doorgebruikt, maar na een half uur kon ik er echt niks meer mee doen.
Een gepland verval van een half uur.
Chapeau.

Schuursponsjes

En de haardingenellende blijft ook voortduren.
Wat heb ik al een geld uitgegeven aan haarspelden en elastiekjes.
In alle soorten en maten.
Deze op de foto bevielen goed.
Precies de juiste dikte en lengte voor mijn haar, ik was er blij mee.
Maar van de vijf heb ik er nog maar twee over.
De andere drie zijn na een paar keer gebruiken losgeschoten.
En dan heb je er niet zo veel meer aan.
Een gepland verval van vijf keer gebruiken.
O, wat knap.

HaarElastieken

Beha’s.
O vrouwen, beha’s.
Wat een ergernis, wat een verschrikkelijke ergernis.
Na dit incident heb ik altijd alleen nog maar sportbeha’s gekocht.
Tot mijn grote tevredenheid, niks te klagen, ze waren (gedeeltelijk) van katoen en onverslijtbaar, ik had er destijds twintig moeten kopen.
Maar nu.
Dit is de sportbeha van heden uit mijn vaste zaak en ik heb spijt van de aankoop.
Want mijn huid gaat er van kapot.
Het elastiek schuurt en beschadigt mijn huid.
Vooral bij beweging en dus wrijving.
Echt pijnlijke, schrale, open plekken die een paar dagen moet genezen.
Een sportbeha waarin je dus beter stil kunt blijven zitten.
Een denksportbeha.
Haha.
Duur grapje wel.

 

BehaElastiek

Zooi 1
Zooi 2
Zooi 3
Zooi 4
Zooi 5

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

