En pikkie, weet je wat ook ont-zet-tend grappig is…

als ik een kleìn beetje meer geslijmd had met Maman,
als ik het over mijn hart had gekregen om die kut toch maar weer te bellen,
om mooi weer te spelen,
om haar demonische braaksels nog een paar jaar te verdragen,
dan was er van een Tokkie Tillemans nooit sprake geweest.
Dan had ik keurig netjes, eerlijk, solidair en vrijgevig alles afgehandeld
en hadden wij allevier tweehonderdvijftigduizend eurietjes op onze bankrekeningen
bij kunnen schrijven.
Want dat zou mij een zeer bevredigd gevoel gegeven hebben:
allevier gewoon evenveel.
Jij gebruikt dat in de rechtszaal om aan te tonen dat ik niet goed bij mijn hoofd ben,
ik noem het gewoon lief.
En rechtvaardig.

Maar jullie hadden natuurlijk ook kunnen bellen.
Of langsgaan.
Of zeg ik nou weer iets geks?

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

