Er was eens…..een miljoen (6)

Even rust.
Even bijkomen.
En nadenken.
Wat nu te doen?

Ik besloot contact te zoeken met mijn stiefbroer.
Ik dacht: wij zullen in de toekomst toch veel met elkaar te maken krijgen, misschien kunnen we vast overleggen, misschien heeft hij ideeën.

Op een beetje omslachtige manier vond ik hem (ik wist toen nog niet dat je namen gewoon kon googelen) en stuurde hem een mail.
Ik legde hem de situatie uit en vertelde dat ik vooral in mijn maag zat met de schilderijen van zijn vader.
De spullen van mijn moeder interesseerden me niet, dat was gewoon handel, dat kon wat mij betreft, zonder sentiment, allemaal verkocht worden.

Maar ik voelde me (gedwongen) verantwoordelijk voor het werk van stiefvader.
Dat was zijn leven, daar zat zijn hart en ziel in, stiefvader was kunstschilder met zijn hele zijn, als hij niet schilderde dacht hij aan schilderen of was in gedachte aan het schilderen.
En er waren honderd olieverfdoeken.
Precies honderd en nog wat kleinspul.

Het antwoord van stiefbroer was kort en duidelijk:
“Ik wil niets en wil er niets mee te maken hebben, huur maar een opslagbox voor de schilderijen.”
Met een link naar een opslagboxenbedrijf.

Waarop ik hem antwoordde:
“Je zou wel gek zijn, daar heb je gewoon recht op, beschouw het maar als smartengeld”.
Want ik had inmiddels wel begrepen dat stiefbroer en –zus net zo’n aangenaam ouderverleden deelden als broer en ik.
Niet dus.

En ik kan het natuurlijk niet met zekerheid beweren, maar ik geloof niet dat er in mijn leven iemand is geweest die een advies van mij zo diepgrondig ter harte genomen heeft.

Ook stiefbroer zou van gedachten veranderen.

En hoe.

(Wordt vervolgd)

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Er was eens…..een miljoen (6)

  1. Pingback: Er was eens…..een miljoen (overzicht) | katskleuren

Geef een reactie

