Er was eens…..een miljoen (2)

De ouwe heks knapte wonderbaarlijk snel weer op.
De verplichte alcoholafkick deed haar goed, binnen een week was ze weer de oude.
Geestelijk dan.
Lichamelijk moest ze nog even bijkomen, moeder werd overgeplaatst naar een revalidatiecentrum in Bakel.
Maar moeder wilde niet naar Bakel want “alleen gekken gaan naar Bakel
en ik ben niet gek!”
Ze hebben haar één nachtje weten te houden.
De volgende dag belde moeder een taxi, jatte een rollator en wèg was ze.
Maman ten voeten uit.

Ik leerde al snel hoe de lieve vrede te bewaren.
Stiefvader was zeer achterdochtig en agressief, moeder kon haar haat voor mij amper verbergen.
Maar ik wist wat haar dwarszat, ik wist wat ze wilde en daar had ze mij voor nodig.

Moeder wilde de liefde van haar leven, haar huis met inhoud, voor de eeuwigheid bewaren.
Alles moest altijd blijven zoals het was, dat was haar droom.
En dan moesten mensen betalen om naar haar spullen te komen kijken.
En haar tot in den Eeuwigheid blijven vereren, ‘t Pumpke in Aarle-Rixtel als bedevaartsoord voor de Heilige Lucia.

Na een paar weken kwam het hoge woord eruit.
Of echtgenoot en ik de winkel over wilden nemen.
Of echtgenoot en ik bereid waren haar droom te verwezenlijken.
Echtgenoot, met Kunstacademie, was blijkbaar goedgekeurd.

Moeder wilde dat echt en als we “ja” zeiden zou ze zo snel mogelijk een afspraak met de notaris maken.
Moeder had haast, ze wist dat haar jaren geteld waren.

Echtgenoot en ik moesten nadenken.

(Wordt vervolgd)

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Er was eens…..een miljoen (2)

  1. Pingback: Er was eens…..een miljoen (3) | katskleuren

  2. Pingback: Er was eens…..een miljoen (4) | katskleuren

  3. Pingback: Er was eens…..een miljoen (overzicht) | katskleuren

Geef een reactie

