De Nalatenschap (12)

Maar eigenlijk, eigenlijk ben ik de grootste hypocriet van allemaal.
Want een “Laatste Wilsbeschikking” heet niet voor niets een Laatste Wilsbeschikking.
Dit is mijn laatste wil en ik wil dat die wil gerespecteerd en uitgevoerd wordt.
En dat heb ik niet gedaan.
Mijn moeder gunde mijn broer en mij niets, maar wij hebben aanspraak gemaakt op onze legitieme porties. Omdat de Nederlandse Wet nou eenmaal zo is, totaal onterven is niet mogelijk.

Maar daarmee ontneem ik mijn moeder postuum het recht op een eigen, vrije wil.
Een eigen, vrije wil die gerespecteerd dient te worden.
Dat zou ik, na mijn dood, ook graag zien gebeuren.
Want ik wil er op kunnen vertrouwen dat dat wat ik vastgelegd heb, ook ècht uitgevoerd wordt. Dat je niet voor niets naar de notaris bent gestapt.
Hypocriet dus, ik zei het toch.

Maar Moeder krijgt toch haar zin hoor, don’t worry…
Haar wegen zijn ondoorgrondelijk.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op De Nalatenschap (12)

  1. Pingback: Handig overzichtje voor rechters en advocaten | katskleuren

Geef een reactie

