Ik wil geen aardappels uit Israël

Ik wil geen uien uit Tasmanië.
Ik wil geen bloemen uit Afrika.

Net aardappels gekocht bij de Jumbo.
3.99 voor drie kilo Nicola’s.
Uit Israël.
Maar ik wil helemaal geen aardappels uit Israël, ik wil gewoon Nederlandse aardappels.
Die groeien hier toch ook nog steeds?
Of ben ik nou gek?

En ik wil ook geen ingevlogen bloemen uit Afrika.
Ik wil gewoon seizoensbloemen uit Nederland.
Wat is daar mis mee?
Niet spectaculair genoeg?

Op de Chelsea Flower Show vertelden twee Engelse dames dat 90% van alle bloemen die in Groot-Brittannië op de markt komt, uit andere landen ingevlogen wordt. En dat vonden zij (terecht) raar en dat bracht hen op het idee om Engelse bloemen voor de Engelse markt te gaan kweken, not flown, but grown.
Seizoensbloemen die niet hoeven te vliegen.
Ik ben helemaal voor.
Nou de verwende consument nog.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

