Toegepaste Filosofie

Ik hou niet van filosofie.
Ik denk liever zelf.

Ik hoef geen ouwe Grieken na te blaten om zelf iets zinnigs te verzinnen.
Ik hou niet van mensen die dwepen met simpelheid om deze wijsheid vervolgens te vertalen in een volstrekt onbegrijpelijk jargon dat dan, om het klootjesvolk te bereiken, weer in jip-en-janneke-taal vertaald moet worden.
Ik hou niet van hebzuchtige zakenlui die vanuit de filosofie hun hebzucht goed proberen te praten.
Ik hou niet van leugenaars die vanuit de filosofie leugens goed proberen te praten.
Ik hou niet van mensen die het “Wat gij niet wilt dat u geschiedt…” of “Heb uw naaste lief…” hoog in hun vaandel hebben staan, in het dagelijks leven de grootste klootzakken zijn.
Ik hou niet van filosofen die lullen over oprechtheid, eerlijkheid, integriteit, maar hun ziel aan de hoogste bieder verkopen omdat een filosoof nou eenmaal ook moet eten.
Ik hou niet van mensen die denken dat je een hoog IQ of hoge opleiding nodig hebt
om Wijs te kunnen zijn.
Ik hou niet van mensen die, als ze de schoen zelf aantrekken, mij daar verantwoordelijk voor maken.
Dus word maar lekker kwaad.
Vind ik leuk.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

