Even een misverstandje over kraken uit de wereld helpen:

Kraken is van oorsprong:

-met zo min mogelijk schade een leegstaand huis binnen proberen te komen.
-het huis met simpele middelen bewoond houden en bewoonbaar maken.
-het huis aanbieden aan een woningzoekende.
-de huiseigenaar op de hoogte stellen en vragen om een huurcontract, dus aanbieden om huur te gaan betalen.
-onderwijl het huis bewonen en zo goed mogelijk onderhouden.

Kraken is niet:

Alles vernielen wat er te vernielen is, muren met graffiti bespuiten, ruige feesten houden, kicken, kicken, kicken, wachten tot de ME je eruitflikkert en een totaal uitgewoond pand achterlaten.

Ik ben van de hippie-disco-punk generatie en ik ben destijds afgehaakt bij de punk.
Daarom dus.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Even een misverstandje over kraken uit de wereld helpen:

  1. Bij de opkomst van de punk hield het voor mij ook op. Ik heb die tijd met lede ogen en pijn in mijn hart aangezien en vooral ook gehoord. Zwart, hoekig, hard, lelijk, kil, en agressief…Een groot verdriet kondigde zich aan. En toen House en Rap ontstonden voelde ik me volkomen verloren in een enge wereld die niet de mijne was.
    Heel goed dat je dit nog eens benadrukt. Kraken is eigenlijk een must en vooral nu!
    Waar zijn de vredelievende idealisten die een basaal verschil willen en kunnen maken…? En lelijkheid weer mooi wordt gemaakt…

  2. kat zegt:

    PS
    Mijn vriendin en ik wilden op die kroningsdag naar huis, maar konden niet bij het station komen. Uit nood zijn we maar gaan liften en die kregen we van een man die ons alleen maar meenam om ons eens goed de les te kunnen lezen. “Verrekte rothippies, tuig”.
    Tot Utrecht hebben we niet veel gezegd…

  3. Pingback: Aan de auto kent men de Man | katskleuren

Geef een reactie

