Bonusje waard Gerritje?

Uit de bewonersbrief van de gemeente Tilburg:

“Wij controleren de duocontainers restafval en GFT. Speciale controleurs kijken in de duocontainers of er niet te veel herbruikbaar materiaal in het restafvalgedeelte zit zoals papier, plastic verpakkingen, GFT, glas, textiel, elektrische apparaten en klein gevaarlijk afval. Ook kijken ze of in het GFT-gedeelte niets anders zit dan GFT.

De controleurs hangen een gele, oranje of rode kaart aan de duocontainer. Via speciale apparatuur geven ze aan wat er fout is met de afvalscheiding. Deze gegevens worden digitaal opgeslagen via de chip in uw container en kunnen geraadpleegd worden door de controleurs bij een volgende aanbieding. Er wordt soms ook een foto gemaakt van de inhoud van de duocontainer.”

Speciale controleurs gaan ons afval inspecteren.
Sterkte daarmee.

En wat ik vreesde is dus al waar: als ik de zooi van anderen opruim mag ik daar zèlf voor gaan betalen en als ik niet goed genoeg scheid krijg ik ook nog een boete.
Ik weet nog niet of ik volgend jaar wèl die plastic dopjes van die kartonnetjes ga halen.
Moet ik nog even over nadenken.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Bonusje waard Gerritje?

  1. Bloody limit nummer zoveel. Kotsbraak.

  2. Men gaat toch echt te ver.

Geef een reactie

