Homo Sapiens begrijpt niet waarom hij een achterlijke gladiool is

Uit “Eigen Huis” april 2015:

Erwin Vorwerk, managing director, heeft sinds oktober 2014 een Nest Learning Thermostat. Hij wilde een thermostaat die op afstand te bedienen is.

“De Nest bleek uiteindelijk het best aan te sluiten bij wat ik wilde: de temperatuur in huis op afstand regelen. Leuk is dat de thermostaat door infrarooddetectie weet of je thuis bent of niet en hoe laat je opstaat of naar bed gaat. Nest leert van het leefritme in huis en dat gaat heel goed. Het is warm in huis als we opstaan en Nest schakelt de verwarming automatisch uit voor we naar bed gaan.
Enig minpunt van de thermostaat is dat hij niet wat slimmer is. De temperatuur in huis kan ik op afstand bijstellen via een app op mijn telefoon, maar waarom springt de verwarming niet automatisch aan als ik onderweg naar huis ben? Google (het moederbedrijf van Nest) weet waar ik ben, welke route ik dagelijks afleg en de Nest weet hoe lang het duurt om mijn huis te verwarmen. Op zijn minst kan de thermostaat aan mij vragen of ik wil dat thuis de verwarming aangaat, als ik in de auto stap. Google heeft de data en kennis in huis om het mogelijk te maken.”

Beste mijnheer Vorwerk (of wie dan ook want het is niet persoonlijk),
u bent een achterlijke, luie gladiool.
U bent een akelig verwend mannetje dat alles wil wanneer hij het wil.
U wilt op uw wenken bediend worden met zo min mogelijk eigen spier- en herseninspanning.
U bent een brave slaaf en ik hoop dat de mensen van mijn thuisplaneet mij gauw komen halen want ik ben het hier zo spuugzat.
Dat wilt u niet weten.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

