“De Nalatenschap”, een duister sprookje (5)

De Vadsige Notaris

Eigenlijk is het zonde van mijn tijd en taal om woorden te wijden aan de Vadsige Notaris.
De Vadsige Notaris, vriendje van de Geschrapte Advocaat en de Liegende Makelaar, is een bepisbaar onderkruipsel waar je eigenlijk niet te veel aandacht aan moet besteden.
Dat is te veel eer voor dat soort miezerige minkukeltjes.

Maar omdat de man op mijn netvlies gebrand staat en ik dat wanstaltige, witte, weke, walgelijke lijf nog voor me zie en zijn lage, laffe, lelijke leugens nog na-echoën laat ik mijn alliteratielust maar vrolijk de vrije loop.
Dit soort braakmiddelen leent zich daar uitstekend voor.
Maatschappelijk gerespecteerde braakmiddelen waarvan ik denk:
kunnen jullie je eigen aanblik verdragen, ’s morgens in de spiegel?
Of ’s avonds?
Na een dagje mensen naaien?
Liegen en bedriegen en dan tevreden naar bed?
Trots zijn op wat je bereikt hebt in het leven?
En de manier waarop?

“A thick layer of blubber”

Die woorden blijven maar in me opkomen als ik aan de man denk.
Genoeg.

Dit bericht werd geplaatst in persoonlijk en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op “De Nalatenschap”, een duister sprookje (5)

  1. Pingback: Handig overzichtje voor rechters en advocaten | katskleuren

Geef een reactie

