Waarom waarschuwen voor flikkerende beelden

en ze dan alsnog gebruiken?

Ik begrijp Discovery Channel niet, als je weet dat iets ongezond is,
waarom laat je het dan niet gewoon?

Ik wil graag wetenschappelijk onderzoek naar het aantal flitsen dat wij mensen dagelijks
te verwerken krijgen en wat dat met onze hersens doet.
De tv verandert langzaam in een stroboscoop van beelden en geluiden en ik kan er niet tegen en vind het heel ongezond.
Het doet letterlijk pijn in mijn hoofd.

Terwijl tv zo’n prachtig, rustgevend, informatief medium kan zijn.
Eeuwig zonde.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op Waarom waarschuwen voor flikkerende beelden

  1. Ik vind het stuitend om onze zintuigen zo gruwelijk te mishandelen. Werkelijk elke zender elke omroep maakt zich hier in fluks toenemende mate schuldig aan.
    Waarom? Wat is het nut? Wat is de achterliggende gedachte? Echt, ik begrijp er geen yota van.

  2. mijn oude playstation had die notificatie op elke gamedisc staan ….dat betekent niet dat sony maar beter de console industrie zou moeten opgeven….

    • kat zegt:

      Nee, iedereen moet zelf weten wat ie doet, misschien zijn “jonge” hersens beter gewend aan al dat geflits omdat ze zoveel gamen, mijn “ouwe” hersens (ik ben 56) hebben er moeite mee in ieder geval.

Geef een reactie

