Ik ben 54 jaar

en ik heb leren schrijven met een kroontjespen.
Een inktpot in de schoolbank, vloeipapier en een door moeder gemaakte vloeilap.
Tot de nonnen overstag gingen.
Toen mochten wij vulpennen gaan gebruiken.
Geen ballpoints, daar zou weer tien jaar overheengaan, maar vulpennen.

Ik ben 54 jaar en ik kan het amper nog bijhouden.
.

Dit bericht werd geplaatst in persoonlijk en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Ik ben 54 jaar

  1. En ik ben al 63 en nooit met een vulpen mogen schrijven.

  2. Kroontjespennen, het inktpotje mooi verborgen in je schoolbank, de inklap, zoals iedereen dat uitsprak…prachtig vond ik het. Ook bij onze nonnen mochten we met een vulpen schrijven. Dat was helemaal feest want in een ouderwets winkeltje lag het vol met de mooiste exemplaren. En dierbaarder werd zo’n vulpen helemaal als je naam erin gegraveerd was en je je tot waardige vulpenschrijfster benoemd voelde…

Geef een reactie

