De Duurzaamheid-Leugen

…en het lult en het lult en het lult…

Maar wij, ouwe knakkers, wij wéten nog
dat een peertje wel dertig jaar mee kon gaan.
Dat een radio een leven lang meeging.
Dat wasmachines onverslijtbaar waren.
Wij weten dat nog.

En jullie liegen.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op De Duurzaamheid-Leugen

  1. W. v.d. Berg zegt:

    In een brandweerkazerne ergens in Amerika brandt een gloeilamp al meer dan 100 jaar!

    • kat zegt:

      Precies!
      En nou laten ze me 15 euro betalen voor een lamp die “gegarandeerd” 15 jaar meegaat!!!
      Moet ik wel 15 jaar het bonnetje bewaren anders ben ik de pisang…

  2. Het is vrijwel ondoenlijk om nog een goede lamp te vinden, die gewoon weinig of meer of veel licht geeft, dat ook nog om aan te zien is. Ik snap de nieuwe informatie over voltage en watt niet, en wordt daar niet alleen woest over maar nog veel meer over de prijzen. Dit is trouwens maar één voorbeeldje. Ik ben de weg volledig kwijt in winkels waar de kinderachtigheid hoogtij viert. Brood dat “Liefde en passie” wordt genoemd…en dan ook nog niet echt lekker is.
    Zucht, diepe zucht!

    • kat zegt:

      O, ik wil een blog schrijven met als titel “Lampenterreur” want ik ben het zo spuug- en spuugzat, dat wil je niet weten!!!!!!!!
      Van de week drie lampen die “pang” zeiden.
      Sommige lampen doen het niet eens, die blijven maar flikkeren, ander soort lampen in dezelfde fitting brandt wel gewoon.
      Liegende dieven, dat zijn het.
      Mijnheer Frits zou zich in zijn graf omdraaien…
      😦

  3. Aad zegt:

    Duurzaamheid….dan moeten ze eerst maar eens hier mee stoppen.
    Alles heeft een geplande levensduur, planned obsolescence

    Moet je even een uurtje nemen, het commentaar is in het Engels

    • kat zegt:

      Beste Aad, heel veel dank voor deze docu, alhoewel niet goed voor mijn bloeddruk op de zondagmorgen…
      Mijnheer Frits wist het dus ook en had geen keus?

      Ik vraag me altijd af hoe Diederik Samsom dagelijks die leugens uit zijn strot krijgt.
      Van Rutte verwacht je niet anders.

      Nogmaals dank, dit moet op tv!

  4. Het blijkt in werkelijkheid altijd nóg erger te zijn dan ik ooit heb kunnen bedenken. Dank voor de docu. Aad. Kartelvorming die legaal is gemaakt en bij wet geregeld…wat een schande allemaal.

  5. Pingback: Voor Buitenhof: een paar Radicale Ideeën | katskleuren

  6. Pingback: Beste mijnheer Philips, | katskleuren

Geef een reactie

