Mensen met een hoog inkomen hebben ook recht op een sociale huurwoning

Iederéén heeft recht op een sociale huurwoning.
Want iedereen moet wonen.

Wat is er logisch aan om mensen met een hoog inkomen te verplichten naar een duurder huis te verhuizen?
Wat is er logisch aan om mensen met een hoog inkomen een extra poot uit te draaien, simpelweg omdat ze het kunnen betalen?
Een huurprijs zou gebaseerd moeten zijn op de (on)kosten van een huis.
Dat is rechtvaardig.

Je laat mensen met een hoog inkomen toch ook niet méér voor een bloemkool betalen?
Of breng ik nou mensen op nog meer zieke ideeën…

.

Dit bericht werd geplaatst in alien logic en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Mensen met een hoog inkomen hebben ook recht op een sociale huurwoning

  1. Een sociale huurwoning…dat op zich is al een contradictie want met een bijstandsuitkering, het allerlaagste inkomen dat je maar bedenken kunt, kun je daar ook alleen nog maar wonen met huursubsidie, die ieder jaar moet bijgesteld worden door de jaarlijkse huurverhoging…

    Tuurlijk, mijn prachtige appartement, waarin nog steeds geen dubbele beglazing zit, want dat bespaart zo lekker in de stookkosten, gelegen in een betonnen complex dat dagelijks een bouwput
    is, waarvoor geen enkele compensatie wordt geboden, maar die wel weer meer huur wil vangen en van een Ideële Woonstichting is speciaal voor de oudere medemens. Die zo lang mogelijk zelfstandig moet kunnen wonen…

    Ik zag nog een leuke oplossing: http://www.viralnova.com/dream-dome-home-thailand/
    (natúúrlijk klimatologisch gezien weer niet van toepassing in Nederland…hoewel…)

    • kat zegt:

      WOW, WOW, WOW, dat is het mooiste huis dat ik ooit gezien heb, ik wil er zo in!!!!!
      Mamma mia, dat kan best hier, gewoon ramen in doen….no problem!
      O, wat doe je me aan….

      (Ik plaats de link onder mijn volgende blog, dit moet iedereen zien!)

  2. Pingback: Over vluchtelingen en woningnood | katskleuren

Geef een reactie

