“Dat wordt weer een dag AA-beschikkingen uitschrijven”

Een tijd geleden stond ik in de maandagochtendspits op de roltrap van station Den Bosch toen ik een man achter me deze zin hoorde uitspreken.

En die zin sneed door mijn ziel.
De woorden en de toon waarop ze werden uitgesproken.
Mat.
Uitgeblust.
Op.

Die man was het beu.
Die man was het duidelijk heel erg beu om elke dag AA-beschikkingen uit te schrijven.
En dat kan ik me goed voorstellen.
Ook al weet ik niet eens wat AA-beschikkingen zijn.
Ik weet alleen dat ik elke man, elke arme, arme man, een andere invulling van de mooiste jaren van zijn leven gun dan met het uitschrijven van AA-beschikkingen.

Een waardevollere bijdrage aan de maatschappij.

Dit bericht werd geplaatst in werk en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op “Dat wordt weer een dag AA-beschikkingen uitschrijven”

    • kat zegt:

      Zou zo’n man dat nog durven?
      Ik kijk de filmpjes morgen.
      Bedankt!

    • kat zegt:

      Zo, filmpje gezien.
      Ik heb zo’n man gekend, die leefde illegaal in de bossen, maar in Nederland mag dat niet.
      Dan word je door de ME het bos uitgemieterd.
      Daarin is “The land of the Free” dan toch weer iets free-er.
      Iets groter ook, dat scheelt.

      • In Nederland is er geen enkele mogelijkheid buiten de gebaande paden te leven. Laat staan begrip voor een levenswijze die daar ook maar een beetje op lijkt.
        Mooie uitspraak van deze Mick Dodge: “Fame comes with blame and shame”. Als dat al die omhooggevallen “sterretjes” zich dat eens gaan realiseren…

Geef een reactie

