Toch nog een vraagje, mijnheer van Rijn,

en vergeef mij dat ik zo’n bitch ben, het is niet persoonlijk, u lijkt mij een aardige, overwerkte man, maar kunt u mij vertellen hoe het tilprotocol er in de toekomst uit gaat zien?
Want u weet vast wel dat Verzorgenden niet in hun eentje een bejaarde op mogen tillen, dat mogen ze eigenlijk niet eens met zijn tweeën, daar moet je een tillift voor gebruiken.

Dus nu vraag ik me af wat er gebeurt als een alleenwonende bejaarde valt en zelf niet meer overeind kan komen.
– Hopelijk draagt de bejaarde de alarmknop om de nek, of valt zij in de buurt van de telefoon want anders moet zij gewoon wachten tot er iemand komt.
– De Thuiszorg reageert op het alarm en zal zo snel mogelijk naar de bejaarde toegaan.
– Maar als de Thuiszorg niet weet dat het om een valpartij gaat zal er maar één Verzorgende op afgestuurd worden. En die Verzorgende kan niks zonder tillift.
– Dus begrijp ik dat elke alleenwonende bejaarde een tillift krijgt?
– Maar wat als de bejaarde op de eerste verdieping valt?
– Moet dan de Verzorgende de tillift demonteren en naar boven sjouwen?
– Of krijgt elke alleenwonende bejaarde standaard twee tilliften, een voor boven, een voor beneden?
– Of hebben Verzorgenden standaard een tillift in hun achterbak liggen?
– Of moet de Thuiszorg maar, uit voorzorg, elke keer twee Verzorgenden naar het adres sturen?
– Voor wie het optillen ook een zeer rugbelastend karwei is, afhankelijk van het gewicht van de bejaarde.

In het verzorgingshuis waar ik gewerkt heb hadden wij twee tilliften per verdieping.
Als er iemand viel was dat binnen vijf minuten bekend en binnen tien minuten opgelost.

En hier wou ik het maar bij laten, voor vandaag.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Toch nog een vraagje, mijnheer van Rijn,

  1. Deze Muis houdt oprecht van u Kat ! Ik ga deze superblogs maar weer eens verder delen met uw welnemen…

Geef een reactie

