“Het Museumplein die afgesloten is…”

Nou, nog één keertje dan:
Het Museumplein dàt.
Dat.
Dat.
Dat.

En zeg dan niet:
“Sorry, ik heb zich vergist”
Nee.
Ik heb vergist.
Me.
Me.
Me.
Jij hebt je vergist.
Hij heeft zich vergist.
Wij hebben ons vergist.

Dan zeg ik niet:
“De media zit er weer een potje van te maken”
Nee.
Zitten.
Meervoud.
De krant is één medium.
De radio is één medium.
De televisie is één medium.
Meerdere mediums heten media.
En die hebben wat te doen vandaag.

.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

3 reacties op “Het Museumplein die afgesloten is…”

  1. Ze hoeven zich niet te vervelen:-)

  2. Dat besef ik me heel goed 😉

  3. kat zegt:

    🙂

    Ik zit net te kijken: effe een museumpje bezoeken, met vijf helikopters….tjeemig…

Geef een reactie

