Wat ben ik blij dat mijn ouders dood zijn

Mijn ouders die elkaar haatten en daarom maar gescheiden zijn.
Mijn ouders die beiden hertrouwd zijn.
Mijn ouders die beiden aan alcohol verslaafd waren.
Mijn moeder die leed aan het syndroom van Münchhausen.
Mijn moeder die een hekel had aan haar eigen kinderen.

Stel je voor dat ik die in huis had moeten nemen.

Mijnheer van Rijn.
.

Dit bericht werd geplaatst in persoonlijk en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Wat ben ik blij dat mijn ouders dood zijn

  1. Kat, maar niet elke ouders zijn hetzelfde, ik mis de mijne nog steeds. Maar het waren ook gewone goede mensen.

    • kat zegt:

      Tja, das het enige voordeel met zulke ouders; je mist ze niet.
      Ik ben jaloers op gewone, goede mensen uit gewone, gezellige gezinnen.
      Maar inderdaad, het verdriet is dan veel groter.

  2. cornutus zegt:

    Oeps. Ik begrijp precies wat je bedoelt, Kat.

  3. Apiedapie zegt:

    Au! Heftig. Maar het brengt het dilemma wel even keihard naar binnen. Wat een onzin ja, dat een kind per definitie voor zijn ouder moet zorgen. Maar andersom is het wel zo, toch, ook al heb je een galbak als kind, je bent verplicht dat op te voeden, en uit huis zetten, da’s een procedure.
    Verder kan ik het niet laten om deze post te zien door de ogen van bijvoorbeeld mensen uit Azie of Afrika, daar waar ouders heilig zijn en tot hun dood toe vertroeteld en geeerd. Ze uit huis in een bejaardenhuis opsluiten wordt daar als onderontwikkeld gezien.
    Oftewel, er zitten heel wat kanten aan dit vraagstuk, beste mensen. Feit blijft dat Nederland steeds asocialer lijkt te worden, ingegeven door bezuinigingen waar rechts Nederland zich de vingers bij aflikt. De stembus nadert gelukkig al weer. Hopen dat mensen eens wakker worden.

Geef een reactie

