Ik wil mijn eigen bank zijn

Want wat is een bank anders dan een site waar je cijfertjes parkeert?
De cijfertjes die binnenkomen en de cijfertjes die eruit gaan.
Handelingen tussen twee partijen.

Waarom hebben wij daar een betuttelende, bemoeizuchtige, stelende derde
voor nodig?
Een derde die geen rente geeft op plusbedragen, maar wel 13% boete rekent over minbedragen.

Mijn bankrekening is niks anders dan een nummertje om cijfertjes te parkeren.
En het beheer daarover kan ik heel goed alleen af.
Zoals vroeger, weet u wel.
Toen wij nog betaald werden, en betaalden, zonder tussenkomst van anderen.

Het is trouwens verboden om mensen te dwingen ergens lid van te worden,
wist u dat?

.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

8 reacties op Ik wil mijn eigen bank zijn

  1. De uitdrukking “door de bank genomen” is vast niet zomaar ontstaan…:(

    • kat zegt:

      Mijn reet doet nog zeer…….;-)

      • En in die idiote veel te grote mensonvriendelijke gebouwen van ze, is geen zitplek meer te bekennen! Heel fijn als je moet wachten en, ook afgedwongen, gepind hebt en je je geld wilt opbergen…Nee, de bank is er echt niet voor ons.

        • kat zegt:

          Ik heb nog een zinnetje toegevoegd. Omdat ik zelf ook al vergeten was dat wij vroeger gewoon betaalden, en betaald werden, zonder tussenstation.
          Who needs ‘em…

          • Inderdaad! En zou ik wellicht ook eens mogen weten waarom ik iedere maand inmiddels alweer € 3.- moet betalen voor mijn rekening (€1.67) en mijn betaalpas (€1.33)? Daar word ik nou écht pislink om, of beter gezegd, val ik compleet stil van…:(

  2. Pingback: Beste ING, ik wil helemaal geen pas met een antenne | katskleuren

  3. Pingback: Beste mijnheer Google, ik zal u een handje helpen: | katskleuren

  4. Pingback: Lieve koningin Maxima, | katskleuren

Geef een reactie

