Open brief aan regisseurs

IK KAN GEEN WIEBELENDE CAMERA MEER VERDRAGEN.

IK KAN GEEN BEELDWISSELING PER SECONDE MEER AAN.

IK KAN DE ACHTERGRONDGELUIDEN NIET MEER AAN.

IK KAN DE FLITSEN, BOLLETJES EN STREEPJES NIET MEER VERDRAGEN.

Jullie missen klanten.
Jullie missen kijkers.

Er zijn al tientallen zenders en programma’s waar ik bewust niet naar kijk omdat
de vormgeving onrust veroorzaakt in plaats van ontspanning.
Omdat mijn ogen de snelheid van de montage niet aankunnen.
Omdat mijn oren de achtergrondgeluiden niet verdragen.

En daar baal ik van.
Omdat het programma’s zijn die ik wèl zou willen zien.
Omdat het films zijn die ik wèl zou willen zien.
Ik ben vanmorgen aan “Melancholia” begonnen, van Lars von Trier.
En dat heb ik dus tien minuten volgehouden.
Toen vonden mijn hersens het weer tijd voor een blog.

Bij deze.

.

Toevoeging (19-3-2017):
Er zijn regisseurs die hun camera’s laten wiebelen om een “levensecht” effect te geven.
Maar kijk eens om je heen, loop een stukje en wiebel eens met je hoofd.
Onze hersens, onze ogen, passen zich direct aan, aan gewiebel en geschok
en geven automatisch een rustig beeld.
En als dat niet zo is moet je ècht naar de huisarts.

 

Dit bericht werd geplaatst in alien logic, media, ontspannen, televisieprogramma's en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

5 reacties op Open brief aan regisseurs

  1. Ik heb de TV het huis uit gedaan, wat een rust.

  2. Hear Hear! Ik heb er veel over geschreven, ook naar de verantwoordelijken maar ze zijn horende doof en ziende blind. Ik neem veel op maar verwijder meestal net zo hard weer. Een oudere film is nog wel eens te bekijken. Maar zelfs oude muziekclips hebben ze weten te verkloten. Voor het enkele pareltje dat ik tegenkom behoud ik mijn toestel. Ziek te bedde heb ik daar toch nog wel behoefte aan.
    Mag ik er eentje linken? Ja dat mag ik…;)

    http://hoordan.wordpress.com/2012/09/08/modern/

    • kat zegt:

      Ja, en weet je wat me opviel? “Breaking Bad” is toch zo’n succes?
      Dat is juist een heel rustige serie.
      Wat beweging en achtergrondgeluid betreft in ieder geval.

      Misschien brengt het mensen op een idee…

      Retro-TV!!!

  3. Pingback: Waarom waarschuwen voor flikkerende beelden | katskleuren

Geef een reactie

