Onmogelijk

“Volg je droom!”
zeggen ze.
“Je kunt alles, als je maar wilt!”

Mijn droom was een boerderij.
Ik heb van jongsafaan een boerderij gewild.
Om vrij en onafhankelijk te kunnen leven.
Om zelfvoorzienend te zijn.
Om geen geld nodig te hebben.
Om niemand tot last te zijn.
Laat mij met rust, dan laat ik jullie met rust.

Maar om te kunnen leven zonder geld moet je eerst miljonair worden.
Want in Nederland kunnen alleen miljonairs zich een boerderij veroorloven.
Dus wat waren mijn keuzes:

1.
Vier jaar studeren, goedbetaalde baan zoeken, veertig jaar werken om je dan,
uiteindelijk, misschien, een boerderij te kunnen veroorloven.
2.
Rijke vent zoeken.
3.
Met een boer trouwen.

Keuzemogelijkheid 1 was niet erg logisch.
Want ik wilde die boerderij juist om nìet eerst vier jaar te moeten studeren,
om juist nìet eerst elders veertig jaar te moeten werken.
Dàt was het hele idee erachter.
Ik had geen zin in veertig jaar gehoorzamen om vervolgens niet meer te weten
wat het is om echt vrij te zijn.
Of hoe die Vrijheid in te vullen.
Viel dus af.

Keuzemogelijkheid 2 heb ik geprobeerd, maar schiet niet op.
Een beetje de hoer spelen om te krijgen wat je wilt, nee, toch maar niet.

Keuzemogelijkheid 3 zou ik geprobeerd hebben als “Boer zoekt vrouw”
in mijn tijd op tv was geweest.
Een leuke, Brabantse, biologische bloemenboer of zo…ach…wie weet…
Had best wat kunnen worden.

Maar nu zit ik dus met mijn Rotterdammer in een rijtjeshuis met postzegeltuintje
toch wel heel gelukkig te zijn hoor.

Het Verlangen sterft echter nooit.

Dit bericht werd geplaatst in persoonlijk en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Onmogelijk

  1. Jouw droom is helemaal de mijne!
    En ik zit met een Amsterdammer op 6-hoog in een betonnen seniorenflat.
    Oh ja, gelukkig zijn doe ik overal, zelfs zonder tuin met een winderig balkon op het noordwesten.

    Maar het verlangen is nog nooit zo pijnlijk aanwezig geweest.

    Dank voor je mooie blog, lieve Kat
    Deze muis omhelst je

  2. kat zegt:

    Dankjewel.
    Het lijkt bij mij ook wel erger te worden, ik zou in een boom willen wonen.

  3. Pingback: Dit ben ik | katskleuren

  4. Pingback: Mijn hart bloedt | katskleuren

Geef een reactie

