Tot ik er dood bij neerval

Al word ik honderd, al ben ik onsterfelijk, ik zal er over blijven schrijven.
Niet omdat ik mensen zo graag voor “debiel” of “dom” uitmaak, maar omdat het moet.

Jet Bussemaker blijft de veertig jaar oude feministenplaat afdraaien
en dat blijft pijn doen aan mijn hersens.
Mijn hersens kunnen niet tegen onlogica.
En daarom val ik in herhaling:

1. Wij zijn niet op Aarde om te werken, ik weiger om Leven In Vrijheid te beperken tot mijn avonden en het weekend.

2. Ik werk niet mee aan een wereld waarin elke volwassene een fulltime baan heeft enkel omdat wij geen logischer vorm voor onze samenleving kunnen bedenken dan ons huidige economische systeem.

3. Er zijn geen zeven miljard fulltime banen op Planeet Aarde.

4. Het is in strijd met artikel 23 van de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens om echtparen te verplichten tweeverdieners te zijn.

5. Op grond van artikel 1 van onze Grondwet heb ik het volste recht om niet aan deze waanzin deel te nemen.

6. Politici en feministen moeten het woord “Vrijheid” eens opzoeken in de Dikke van Dale. Wie is mevrouw Bussemaker om voor mij te bepalen hoe mijn leven er uit zou moeten zien?

7. Als vrouwen serieusgenomen willen worden door mannen moeten ze vooral zo doorgaan. Het getuigt van een zeer beperkt, bekrompen box-denken om “Preventief Werken” als enige oplossing te zien voor financiële scheidingsproblematiek.

8. Lees de reactie.

9. Hoogwaardige vrouwen werken fulltime en laten Laagwaardige vrouwen hun huis poetsen en de kinderen opvoeden. En als de Laagwaardige vrouwen in Nederland op zijn, omdat de Arbeitseinsatz zo succesvol is, dan halen wij de poetskutjes uit de Filipijnen of Bangladesh of India, en dan maken wij onszelf wijs dat wij daar goed aan doen, dat dat een vorm van ontwikkelingswerk is.

10. Het getuigt van extreme debiliteit om “Laagwaardig” werk als zodanig te bestempelen.
Zonder boeren gaan we allemaal dood.
Zonder bouwvakkers slaapt u vanavond onder een boom.
En als uw hersencellen nog een beetje activiteit vertonen dan kunt u daar vast wel wat meer onmisbare, laagwaardige beroepen bijverzinnen.

11. Wij noemen onszelf “Het Intelligentste Zoogdier Op Aard” maar zien niet dat wij onze eigen gevangenis gecreëerd hebben.
Er is geen zoogdier op Aard dat zoveel onzinnig werk verzet als de Mens.
Er is geen zoogdier op Aard met zo weinig Vrije Tijd als de Mens.

12. Word nou alsjeblieft eens wakker.

Dit helpt misschien.
.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

17 reacties op Tot ik er dood bij neerval

  1. 8.zolang er banen worden verzonnen om mensen wég te houden van het echte werk dat nodig is om samen te kunnen leven moet erover geschreven worden. Banen met onuitsprekelijke namen, in het Engels natuurlijk, die slechts tot doel hebben jezelf en een kliekje hielenlikkers te kunnen verrijken.
    Huis- tuin en keukenwerk wordt inmiddels als minderwaardig bestempeld…

    En er is vast ook nog een nummer 9!

    En oh ja, toevallig de Onplaatsbaren gezien???
    Een MUST!!!

  2. piet zegt:

    en het ergste is nog wel dat de onderlaag wordt geschoffeerd om bij elkaar opgeteld enkele miljoenen te bezuinigen, terwijl graaiers zichzelf ongeremd mogen verrijken en multinationals en banken to big zijn to fail. Miljardje hier, miljardje daar gebeurt allemaal in 1 zin verklaring van politicus X, ‘we hebben niet kunnen voorkomen dat.. einde verhaal’.
    De samenleving gaat gebukt onder de vrije markt, graaiers en de eu.. niet onder werkelozen.
    De verzorgingsstaat is ook prima te handhaven in tegenstelling tot wat de vvd graag ziet. JSFs, de EU en mensen met exorbitante inkomens niet.

  3. kitty zegt:

    Dit principe heb ik zelf bedacht:
    laat samenwoners(1 huishouden) maximaal 7 dagen in totaal werken zodat ze gewend zijn aan dat uitgavenpatroon. Er blijft genoeg werk voor anderen over en het is handig mochten er kinderen komen en iederen houdt vrijetijd over. Tegen de werkverslaving die we nu regelmatig zien; zeker bij de ‘graaiers’.

    • kat zegt:

      Ja, precies! Feministen redeneren verkeerd, het is niet de vrouw die zich aan moet passen, maar de man. Vrouwen geven juist het goede voorbeeld door parttime te werken, dat is de toekomst.

  4. Pingback: “Is jouw geluk belangrijker dan het mijne?” | katskleuren

  5. Pingback: Een zeer slimme Belgische | katskleuren

  6. Pingback: Is het niet ontzettend grappig | katskleuren

  7. Pingback: Hee vrouwen, ik ben ook gek!!! | katskleuren

  8. Pingback: Monic Hendrickx bewondert Heleen Mees | katskleuren

Geef een reactie

