Geurterreur

Deur uit.
Knoflookgeur.
Tilburg ruikt naar knoflook.
De IFF is weer aan het lozen.
Meestal is het zeep- of kauwgomballengeur.
Vandaag is het knoflook.

Verbrand plastic.
Sommige buren maakt het niet uit wat ze in hun allesbrander gooien.
Wiet.
Er moet hier ergens een wietzolder zitten.
Uitlaatgassen, brommermix.
Bladblazermix.

Station.
Station ruikt naar uitlaatgassen, urine, aangebrand fritesvet, kebab en knoflookpoeder.
Perron.
Een walgelijk meurende, smeulende rookpaal blaast alle giftige dampen richting
niet-rokers.

Trein.
Geuren om gek van te worden.
Te veel, te vies.
Natte, verstikte regenjassengeur.
Alcoholdampen.
Okselzweet.
Rottend tandvlees.
Menstruerende vrouwen.
Bakolie.
Parfum.
Te veel, te goor, te goedkoop, te chemisch.
Dampen die niet weg te ademen zijn, dampen die achter op je huig blijven plakken
en die je de volgende dag nog proeft.
En ruikt.
Aftershave.
Shampoo.
Haarconditioner.
Bodylotion.
Douchegel.
Deodorant.
Make-up.
Waspoeders.
Wasverzachters.
Kunstmatige geurstoffen van frisdrankjes.
(Ruiken jullie dan niet meer dat dat verschrikkelijke rotzooi is???)
Frietje speciaal.
Granny Smith.
Poep.
Als nu iemand het lef heeft kunnen opbrengen (of gewoon geen keus heeft) om op een treintoilet te gaan zitten poepen, dan blaast de airconditioner van onze o, zo moderne treinen de strontgeur zó de coupé in.
Ik kan bijna analyseren wat de beste man gegeten heeft.
Adem door je neus.
Adem door je neus.
Wat is er toch mis met raampjes die open kunnen?

Pissen.
Kut, ik moet pissen.
Als ik met de trein reis zorg ik altijd dat ik helemaal leeggeplast ben.
Een uur van tevoren drink ik niks meer en een minuut voor we de deur uitgaan
ga ik nog een laatste keer naar de wc.
Maar door de kou moest ik toch.
Niks aan te doen.
Het openbare toilet van station Dordrecht dan maar.
Zo’n zilverkleurige kluisdeur, waar je vijftig cent in moet gooien en die dan openfloept.
Doodenge krengen vind ik dat.
En smerig.
Smerig beyond words.
“U hoeft niets te doen, dit toilet wordt na gebruik automatisch chemisch gereinigd.”
Jaja.
Pis, pis, pis.
De hele cabine meurt naar de pis.
Er zit nog poep in de pot, de bril is nat, alles is nat.
En de vloer is bezaaid met wc-papier.
Dat er gelukkig nog wel is!
Ik veeg de bril schoon met papier en loos mijn lastje.
Ik raak niks aan, maar moet dan toch nog een knop indrukken om mezelf te bevrijden.
Wat is er toch mis met toiletdames?

Altijd als ik thuiskom na zo’n dagje is het eerste dat ik doe grondig mijn handen wassen.
Met mijn biologische vloeibare citroenzeep.
Met ècht citroenextract.
Van èchte citroenen.
En dan ga ik op de bank zitten, duw mijn neus in Kees’ nek en snuif zijn
Paradijselijke Kattengeur op…
Ha, lekker, thuis!

Dit bericht werd geplaatst in debielen, kutplaneet en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

9 reacties op Geurterreur

  1. Oh Kat, zó waar allemaal. Als je bewust in het leven staat zijn al je zintuigen gescherpt.
    In de jaren 70 van de vorige eeuw waarschuwde de directeur van het Astmacentrum er al voor.
    En het is alleen maar erger geworden, vooral omdat het allemaal zo “sjeemies” stinkt.

    Ik zou je stuk dolgraag willen “herschrijven” en dan op lawaai gebaseerd.
    Het is vandaag “Dag van de Stilte” en ik wilde sowieso wat lekker kritisch los op al die bespottelijke bedenksels.
    Dan maak ik een link van mijn akoestische terreur naar jouw geurterreur!
    Okay?

  2. Pingback: Akoestische terreur | HOOR DAN…

  3. Gerritje zegt:

    Heerlijk , zo,n Dag van de Stilte ! Vooral als je buurman shovelt van ,s morgens vroeg tot het donker wordt. En dan de stank die uit die machine komt. Ik ruik al 7 jaar diesel in mijn tuin. Lang leve het “hutje op de hei “.Waar wonen al die weldenkende Nederlanders ? Volgens KAT niet in de stad(ha,ha, dat rijmt nog ook ). Maar zeker ook niet op het platte land.Wat te denken van gier,stront en in mijn geval DIESEL ?
    Toch maar een enkeltje de ruimte in? Nee, wij niet…..die anderen!

  4. Pingback: Herman den Blijker acht koks hoger dan gasten | katskleuren

  5. Pingback: In Memoriam | katskleuren

  6. Pingback: Reukvermogen | katskleuren

Geef een reactie

